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Thema: Age of Chivalry Hegemony (Mod für AoK TC)

  1. #65
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von Thomas der Haundle Beitrag anzeigen
    ich kann zwar mit allen spielen aber na ja^^ jeder hat seinen favorit.
    Joa stimmt schon - i.wann gleicht sich das dann aber auch aus.
    Kann allmählich mit nahezu allen gleich gut spielen.

    War z.B. mit Frankreich früher ziemlich schlecht, heute geht's...dafür ist Savoy noch schwierig - ideal zum rushen, aber später sehr anfällig gegen starke Einheiten...



    EDIT:
    AoCH hat jetzt auch seinen Weg zu Moddb gefunden:
    http://www.moddb.com/mods/age-of-chivalry-hegemony
    Geändert von Herzog de Puce (7.3.10 um 22:34 Uhr)

  2. #66
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von Shintaro Beitrag anzeigen
    Was aber die Mod angeht, so bin ich ehrlich gesagt bisher sehr enttäuscht...

    Kann es sein, dass die KI Schwierigkeiten damit hat, Zeitalter zu entwickeln ?
    Hierzu kann ich mittlerweile sagen:
    Die KI wurde improvisiert (einige Scripter arbeiten an einer speziell für AoCH entwickelten KI)
    Der momentane "Prototyp" trainiert bereits Einheiten und entwickelt sich weiter.

    Zitat Zitat von Shintaro Beitrag anzeigen
    [...]bei dem Volk, das ich gewählt hatte, sah die Burg aus, wie eine Schießanlage .
    Gefallen haben mir die neuen Technologien, die sich gegenseitig ausschließen, (auch wenn ich nicht verstehe, warum das Gebäude aussah wie eine Pyramide)
    Wenn deine Gebäude aussehen, wie Pyramide/Schießanlage etc (= Graphik-Bugs), liegt es daran, dass der 1.0c Patch evtl vergessen wurde.
    Der "Princely Court" ist das neue Model der Pyramide, daher die Graphik

    Zitat Zitat von Shintaro Beitrag anzeigen
    [...] Außerdem : lohnt sich so ein einzelner Held noch, wenn das Spiel so weit fortgeschritten ist, dass vermutlich sowieso schon eine Massenproduktion von leichter Kavallerie angelaufen ist, weil das Gold ausbleibt ?

    Ich werde zwar mit Sicherheit noch ein paar Matches spielen, aber bisher gefällt mir das Grundspiel einfach besser, weshalb die Mod wohl bald wieder deinstalliert werden wird.
    Mit der neuesten Version (1.67) wird es 3 neue Technologien geben, die es - ähnlich dem Maya-Bonus - ermöglichen, mehr Gulden(florins) von den Silberminen zu sammeln - dadurch ist es dann auch ohne Reliquien möglich, noch über längere Zeit teurere Einheiten zu trainieren (allein schon, weil Gold in chivalry, meiner Meinung nach, eine größere bedeutung zukommt, als in AOK/TC, da es schon im 1. Zeitalter benötigt wird.)
    Helden kann man auch nicht als ultimative Kämpfer sehen, sondern eher als Unterstützung (oder auch als "tank", wie die WOW'ler sagen^^) für die Armee.
    Geändert von Herzog de Puce (12.3.10 um 10:45 Uhr)

  3. #67
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    Cool

    Die neue Version ist da!

    Changes to 1.67

    * Unit attack and defence bonuses fixed[ – in some cases, specific units were immune to a number of attack bonuses (for example, when units with a bonus against siege weapons attacked Ribalds, the bonus was not taken into account); in other cases, units received bonus damage when they shouldn't (for example, Swiss Pikemen received bonus damage from anti-archer units). This has been fixed. (N.B.: Bonuses in the unit descriptions have not been altered.)
    * Burgundian militia infantry is no longer cheaper.
    * The Burgundian UU system has been changed. The old Coustilier/Ecuyer unit is now only available in 15th century, with the stats of the old Ecuyer, but is now called Italian Mercenary (requires preliminary research).
    Burgundian Flemish Infantry no longer gets an attack and hit point upgrade straight away.
    * There are three new technologies, available to all countries: Roman Law, Representation and Fourth Estate. These will decrease the amount of resources extracted from silver mines while still gathering the same amount of florins from them, causing silver mines to last longer (20%, 20% and 10% of the base value, respectively). The technologies are available at the Princely Court/Assembly Hall/Guild Hall in the 13th, 14th and 15th centuries.
    * 1407 – Siege of Maastricht somehow played without AI and provided no challenge at all. The AI has been reinstated.
    * Teutonic Order castles are now also affected by castle-boosting technologies researched prior to becoming the Order.
    * Militia Lancers, Town Lancers, Cuman Auxiliaries and Mongol Auxiliaries can no longer garrison inside rams or towers and are now affected by the correct armour upgrades.
    * Fixed hit point glitch for Bavarian peasants.
    * Fixed sound glitch for Welsh female peasants.
    * Hero priests can no longer pick up relics.
    * Swiss and Danish Merchants now always look like European Merchants.
    * Chivalric Order now also benefits light cavalry units.
    * The Man-at-Arms now has new graphics, to resemble pre-plate armour heavy infantry.
    * The Swiss Halberdier/Pikeman/Guard has new graphics, made by Courtjester1.
    * The Italian Mercenary/Riga Militia has new graphics, also made by Courtjester1.
    * The Halberd Militia has new graphics, also also made by Courtjester1.
    * The monuments for Savoy and Scotland have been remade.
    * A number of building anchors and ground sizes have been adjusted, so they better fit their allotted space.
    * Knights have been renamed for many countries: France, Brittany, Burgundy and Savoy have the Ecuyer; Bavaria, Saxony, Helvetia and Austria have the Ritter; Guelders and Flanders have the Schiltknecht; Genoa has the Condottiero; Denmark has the Ridder.
    * Royal Knights have also been renamed for some countries: France, Brittany, Burgundy and Savoy now have the Chevalier; Guelders has the Huusgesinde; Bohemia has the Slechtic.
    * For France, Burgundy, Savoy and Brittany the Trooper is now called the Coustilier.
    * The Guelders elite UU, formerly the Ridder, has been renamed to Wapentuer.
    * The Habsburger Knight is now called the Gefolgsmann; the Imperial Knight is called the Reichsritter.
    * A variety of new heroes are now available to designers: Sigismund de Luxembourg, Vaclav II, Jacobo Galeoto, Erik Menved, Roger Mortimer, Frans Ackerman, Sigismund Korybut, Heinrich von Plauen, Liduina van Schiedam, John Wyclif, Meister Eckhart and Wladyslaw Lokietek.
    * The AI has once again been updated, and now trains all units and researches all new technologies.
    * For AI scripters, a number of units have been reassigned.

  4. #68
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    Cool 1.68

    und wieder ein update: 1.68

    the new patch is out! Full list of changes:
    * English Alliance now works properly for Brittany.
    * Priests now cost 75 florins.
    * Disabled conversion abilities for priests by default.
    * Enabled conversion abilities for: Bohemia (14th century); Saxony (Teutonic Order); Denmark (Baltic Crusades); Guelders (Baltic Crusades); Bavaria (Romzug); Austria (Romzug); France (Papal Protector).
    * Papal Approval has been renamed to Chiliasm and is now only available to Hussites.
    * New unit for Genoa: the Carroccio. This is a cart with motivational healing powers, available from the 13th century from the Guild Hall. Can only heal, not convert or carry relics, but it has high hit points, so is useful in battle.
    * New unit for Flanders: the Beguine. This is a female unit with healing powers. Moves quite quickly so can keep up with armies. Is cheap, but unable to convert or carry relics.
    * The Saxon infantry hit point bonus now also applies to the Halberd Militia.
    * Hanseatic League now gives 10, rather than 20, additional hit points to militia infantry.
    * Flemish wall hit point bonus now also applies to their gates; no longer affects French gates.
    * The Tower House and Torenstins now only provide 15 population.
    * The French and English Castle now provides 25 population.
    * Freemen now take up 1 population, rather than 0.5 (except for Savoy).
    * The Savoyard Ecuyer and Chevalier are now cheaper, as noted in the civ description.
    * The Szlachcic is no longer twice affected by Chivalric Order.
    * The Szlachcic now becomes a little more expensive with each century.
    * The Overvaller/Kriichsman is now more expensive after researching Frisian Liberty.
    * Treadmill Crane price changed.
    * The Genoese Crossbowman now benefits from archery attack and armour upgrades.
    * The pikemen and lancer unit lines are once again 25% cheaper for Guelders.
    * A number of units now take up 1.5 population: the Trooper, Szlachcic, Lancer, Ducal Lancer, Bajoras, and Rhenish Knight.
    * Swiss Halberdiers, Swiss Pikemen and Swiss Guards are now affected by anti-infantry bonuses.
    * Altered the Assembly Hall/Guild Hall/Princely Court armour.
    * Population upgrade techs available at the GH/AH/PC: City Rights - City Councils - Municipal Storehouses granting +25, +25 and +50 population in the 13th, 14th and 15th centuries.
    * New AH/GH tech: Popular Assembly. Militia infantry (including Riga Militia) have +5 hit points; Militia Lancers (including Liv Auxiliaries) have +10 hit points (the Halbbruder and Ritterbruder will lose 5 hit points when researched).
    * Ius Teutonicum no longer enables the Lancer, but in stead gives a +15% silver mining bonus (previously such a bonus was applied to Bohemia from the get-go – not any more).
    * Bohemia can no longer research Halberd Militia before choosing a Policy Decision (this was a bug).
    * Thumb Ring now applies to more archer units.
    * Austria now need Cuman Auxiliaries before they can research Plackart.
    * The Welsh Team Bonus no longer makes Archery Ranges faster, but in stead improves Assembly Halls and Guild Halls.
    * The Saxon Team Bonus now grants Guild Halls and Assembly Halls +500 hit points.
    * The Bohemian Foot Knight is now as expensive as their Man-at-Arms.
    * There are new graphics for all Town Halls.
    * Wall shadows have been improved.
    * Halbbrüder and Ritterbrüder have new graphics, thanks to Courtjester1.
    * Made minor changes to the real world maps to increase playability/balance.
    * The AI has seen improvements, courtesy of Belisarivs.

    UPDATE 1.69
    * Einige Technologiebeschreibungen wurden geändert/erweiter, sowie ein Bug mit Sachsen (Saxony) behoben.
    Geändert von Herzog de Puce (10.5.10 um 13:22 Uhr)

  5. #69
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    habs mir grad auch grad draufgehauen

    Sorry about that. I’m pretty pissed off, so I can’t guarantee that I’ll hold back next time.
    out of
    Toaru Majutsu no Index Light Novel Volume 20 ( zu einem Bomberpiloten der Mikoto bedroht)

  6. #70
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    UPDATE 1.7

    • Landesaufgebot works for Rhenish Knights again.
    • Welsh Independence no longer makes Saethwyr cheaper; in stead, it is a prerequisite for the 15th century +1 range bonus for foot archers.
    • The Welsh Longbow technology no longer improves skirmishers.
    • Fixed a bug where England unintentionally no longer received the Plackart due to a change in 1.68.
    • French priests now cost 40 food, 50 florins.
    • Routiers are a little faster.
    • Burgundian Chevaliers now have 220 hit points.
    • English Footmen now have 65 hit points.
    • Savoyard Men-at-Arms/Foot Knights now take up only 1 population slot.
    • Danish Town Militia now have 35 hit points.
    • Upgrade bugs with Swordsmanship and Skieringers have been fixed.
    • The Overvaller is now called the Oerfaller; Plundertocht is Opstallisbaem Accord; Frisian Liberty is Karelsprivileezje; Schieringers is Skieringers; Vetkopers is Fetkeapers.
    • The Stadswacht is now called the Scaerwetter, the Liebaert the Witte Caproen.
    • Helvetian soldiers now speak with a Swiss-German accent.
    • Mercenaries: Mercenary Longbowmen speak English; Gascon Crossbowmen French; Genoese Crossbowmen, Florentine Gunners and Italian Infantry Latin; Flemish Infantry and Flemish Gunners Flemish; Swiss Guards Swiss-German; Scots Guards Gaelic; German Gunners German; Mongol Auxiliaries Mongolian; Cuman Auxiliaries Turkish.
    • The Ruiter/Wapentuer/Rhenish Knight has new graphics; the Trooper/Coustilier/etc now utilises the old Ruiter graphics; the Szlachcic graphics remain the same.
    • The Flemish castle now flies the flag of Flanders when garrisoned.
    • Italian Infantry graphics have been improved by Courtjester1.
    • Various descriptions have been updated or clarified.
    • A bug in the scenario 1253 – The Exile has been fixed.
    • Leif Ericson has been working on an improved AI. It is included in beta-version under the name AoC1 edited 3.0. At the moment it has been optimised for Austria, Bavaria and Bohemia.
    A presently incomplete technology tree made by Leif Ericson has been included

    UPDATE 1.71
    * Swordsmanship should no longer affect militia infantry.
    * The sound of a handgun being fired is no longer omnipresent.
    * Italian mercenaries now make the correct sounds when being selected or ordered to move or attack.
    * Helvetians speak more softly now.
    Geändert von Herzog de Puce (25.7.10 um 15:27 Uhr)

  7. #71
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    UPDATE 1.72

    Full changelog:
    * Flemish walls now have more hit points; French walls no longer have more hit points.
    * For Savoy, Imperial Principality is now called Imperial Vicariate; French Fief is called Statuta Sabaudiae.
    * For Brittany, French Fief is now called Francisation.
    * For Guelders, Rhenish League is now called Treaty of Arnhem.
    * Herbal Medicine is now called Surgery and available at the university/chapter school; the effect and availability remain the same.
    * As a consequence, for the Teutonic Order – which lacks the university – Surgery can be researched at the Guild Hall. For scripters, the new tech ID is 628.
    * As a further consequence, Denmark's priest no longer receives bonus hit points for Surgery.
    * The English/French etc. university has new graphics.
    * The Polish/Bohemian etc. university has new graphics.
    * The Welsh/Scots and Helvetian university has new graphics.
    * Bohemian Bracer now costs the same amount as it does for other countries.
    * Bohemian skirmishers are no longer cheaper.
    * War Wagons and Hussite War Wagons now fire an extra arrow.
    * Fixed Thumb Ring accuracy bug.
    * Frisian Merchants now cost more wood, take longer to train.
    * The Frisian skirmisher/javelineer +1 attack bonus has been revoked.
    * The Saethwr has -1 range.
    * The Saethwr (not the Helwr) is now more accurate.
    * For Wales, English Vassal now gives Knights +1 attack.
    * Danish shepherds are now, like their other peasants, affected by hit point and armour bonuses.
    * For Burgundy, Flemish Alliance no longer disables Bills of Exchange.
    * The Boeyer is now called the Holk. Kogge and Holk have new graphics.
    * The Kogge/War Cog is now available to all countries, the Holk is limited to Friesland.
    * Prices of both War Cogs and Galleys have been adjusted.
    * The Oerfaller is now called Hobescorene.
    * Genoese walls and towers have new graphics, courtesy of Wildfire Games and Rome at War.
    * The Kogge/War Cog is now more expensive and slower to train for Genoa, Bavaria, Savoy, Helvetia and Austria; it is cheaper and faster to train for Saxony, Flanders, Brittany and Denmark.
    * Friesland now also has access to the Longship.
    * The Herwr and Herwr Mawr are now called Gwaster and Kigner respectively, courtesy of fr steve.
    * Hero units no longer cost kills, but the player is limited to one for the duration of the game. Thanks to Matt LiVecchi for thinking of the ingenious solution that made this possible.
    * Heroes are also cheaper in terms of other resources.
    * There are some new technology icons.
    * The Monastery (editor only building) no longer has pre-set terrain under it.
    * Bohemian troops now speak Czech. Hussite troops have a distinct speech. Courtesy of Michal Mraz.
    * New national music plays when a player selects to play Bohemia or Poland.
    * Some updates to the history section.
    * Two new eye-candy editor objects: reeds (bamboo without terrain restrictions or resource) and rocks (stone mines without terrain restrictions or resource).
    * A new editor-only unit is now available, the Swabian Knight. He is a medium infantry unit using the original AoK Teutonic Knight graphics.
    * Some hotkeys, when double or missing, have been reassigned. Units affected are the Trebuchet (T), the Rhenish Knight (R), the Gefolgsmann/Reichsritter (R), the Knight and Royal Knight (N ), the Cliarthaire/Arras (G), the Halbbruder (T), the Ritterbruder (R) and the Handgunner (G).

  8. #72
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    Lightbulb Age of Chivalry Hegeminy 1.72b

    Habe ganz vergessen zu erwähnen, dass 1.72 vor einiger Zeit bereits auf 1.72b geupdatet wurde. Einige bugs wurden kurzerhand bereinigt.

  9. #73
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    Age of chivalry Hegemony Hamachi raum

    Hey ich möchte hier einen kleinen Raum auf machen
    um mit ein paar leuten AOC zu spielen
    Hamachi Raum: AOCMP
    Paswort :123qwe

    Schreibt einfach wann
    es möglich ist zu zocken

  10. #74
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    Wow, ich hätte nicht gedacht, dass nach all den Jahren nochmal jemand hier im Forum postet. (mittlerweile ist schon Chivalry 1.76 angekündigt).

    Ich empfehle Dir zu GameRanger (http://www.gameranger.com) zu wechseln. Es ist einfacher, als mit Hamachi, und ich kann bestätigen, dass Du dort genug Spieler finden wirs (spiele selbst dort ).


    Anmerkung: Vielleicht kann ja jetzt auch die Chivalry-Diskussion hier wieder aufgenommen werden.

  11. #75
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    Herzog de Puce (mittlerweile ist schon Chivalry 1.76 angekündigt)

    Juhu !! Weist du auch schon was in der neuen Version alles geändert wird.

    MFG Der Bretone

  12. #76
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    Zitat Zitat von Der Bretone Beitrag anzeigen
    Juhu !! Weist du auch schon was in der neuen Version alles geändert wird.

    MFG Der Bretone
    - Der Szlachcic bekommt ein neues Model/Aussehen
    - Gwaster und Kigner werden generft (G: keine RW, K: 1 RW
    - eine neue Technologie wird in der Kirche verfügbar sein, die Helden stärker macht
    - Mangen/Onager/B.Onager bekommen +2 RW, +5 Durchschlagspanzerung
    - Schweizer Skirms teurer, -2 RW anstatt -1
    - Schweizer Policy Decisions bekommen eine kleine Änderung:
    -> Communal Democracy => Landsgemeinde (keine Änderungen)
    -> Noble Rule => Reichsstadt (Schw. Hellebardiere/Schw. Pikeniere +2 atk, Ber. Xbows schießen 20% schneller)
    Geändert von Herzog de Puce (1.2.12 um 21:58 Uhr)

  13. #77
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    Danke für die Info.

    Kommen auch irgendwann neue Fraktionen dazu wie zb Ungarn oder Irland.Oder gibt es bei denn Fraktionen ein Maximum.
    Geändert von Der Bretone (2.2.12 um 20:28 Uhr)

  14. #78
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    google mal cysions projekt, die ahbens glaub mal gemacht....

    Ungarn ist in AGE OF VOIVODS dabei

    in Chivalry wird es dennoch KEINE neuen Völker geben PUNKT
    Geändert von Thomas der Haundle (2.2.12 um 20:37 Uhr)

    Sorry about that. I’m pretty pissed off, so I can’t guarantee that I’ll hold back next time.
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  15. #79
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    @Thomas
    Cysion sind nicht mehrere sondern einer, der "jetzt im Moment" ein Projekt entwickelt, das neue Völker zusätzlich zu den 18 AoE-Völkern ermöglicht.

    Ansonsten, wie Thomas gesagt hat, ist das Limit bisher noch auf max. 18 civs beschränkt, sodass Du in Chivalry keine neuen Völker sehen wirst. Zudem wurde Chivalry offiziell abgeschlossen (es hatte ursprünglich mit 1.75 seinen finalen Status erreicht). Jetzt werden lediglich noch einige Balance-Probleme ausgeglichen (siehe: Gwaster) bzw kleinere Dinge geändert (wie z.B. am Szlachcic).
    Geändert von Herzog de Puce (5.2.12 um 20:58 Uhr)

  16. #80
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    Die Mod kann ich nur wärmstens empfehlen, wirklich sehr gut, macht viel Spaß. Man sollte sich auch nicht von der Englischen Sprache abschrecken lassen.

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