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Thema: Age of Chivalry Hegemony (Mod für AoK TC)

  1. #49
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    Der neuen patch ist jetzt von AoKH zu downloaden.
    Ich hoffe jeder hier auch am Samstag zu sehen für online matches!

    Die GameRanger game service gibt Spieler jetzt auch die möglichkeit Age of Chivalry-Spiele zu hosten.

  2. #50
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    seit gestern (11.03.) ist das aktuellste UPDATE vorhanden.

    Es beinhaltet folgende Neuerungen:

    Englisch:

    "• Chivalric Order was invisible to the player if he chose Saxony - Teutonic Order (because the icon was hidden under the Swordsmanship icon).
    • Coustilier/Ecuyer wasn't available to Burgundy any more.
    • Bavarian Crossbowmen/Arbalesters did not get the promised +2 attack. Now they do.
    Poles spoke French. Now they speak German, which is only slightly better but unfortunately the best I can do.
    • Overvallers/Kriichsmannen now have bonus armour and attack vs lancer (including bajorai) units.
    • Bow practise accidentally gave archers bonus melee attack, rather than pierce attack. This is now fixed.
    • There is now a distinction between units with a normal or longbow and a crossbow. Hand bows reload more quickly but are less accurate and deal out less damage. Crossbows reload more slowly but do more damage.
    • The Pavises technology is now also available to France and Genoa.
    • Herwr Mawr made slightly weaker – now has 70 in stead of 90 hit points.
    • Teutonic Order castles now fire clusters of arrows rather than solitary ones.
    • Made some changes to the campaign's scenarios. There were a few problems - for example, the Bohemian techs in 1420 - Prague were malfunctioning because they were in the wrong order and in 1407 - Maastricht the Liegeois were Polish! They are now Flemish.
    New, in-game AI, courtesy of Belisarivs and Sudalphi. The other AI, ‘Chivalry’, is still included. Players can select this as an alternative when playing a random map.
    Unique medieval music clips for each civ when you start a random map. The starting screen and victory/defeat music has also been changed."
    __________________________________________________ ____________

    Deutsch[kurz gefasst]:

    - Chivalric Order jetzt für den Deutschen Orden verfügbar
    - Coustilier/Ecouyer wieder für Burgund verfügbar
    - Bayerische Armbrustschützen haben +2 AS
    - Polen haben vorher Französisch gesprochen. EDIT: Militäreinheiten sprechen jetzt Polnisch, Dorfbewohner/Mönche Deutsch.
    - Militäreinheiten holländischer Völker (Flandern, Friesland, Guelderland) sprechen mittelalterliches Holländisch, Dorfbewohner/Mönche sprechen Deutsch.
    - Overwaller/Kriichsmannen haben Angriffsbonus und Rüstung gegen Lanziere(inklusive Bajorai -> polnische Spezialeinheit)
    - "Bow Practice" ermöglicht Armbrustschützen die versprochene Angriffsstärke
    - Unterschied zwischen Bogen- und Armbrustschützen:
    -> -Bögen: schießen schneller, ungenauer, weniger AS, als Armbrust
    -> -Armbrüste: längere Nachladezeit, mehr Angriffsstärke, hohe Genauigkeit
    - Frankreich und Genoa können "Pavise" entwickeln (Pfeilrüstung für Armbrustschützen, außer Genoesische Spezialeinheit und Söldner)
    - Herwr Mar(verbesserte britannische Spezialeinheit) - LP verringert: 70 statt 90.
    - Burgen des Deutschen Ordens verschiessen Pfeilbündel statt Einzelpfeile, EDIT: RW erhöht
    - NEUE Singleplayer-Gegner-KI
    - neue mittelalterliche Musik für Völker und Spielmenüs
    - einige Veränderungen an Szenarien der AoC-Kampagne
    __________________________________________________ ____________

    EDIT:

    Version 1.63 ist seit gestern verfügbar:

    • Fixed the Helvetian skirmisher/javelineer range (the displayed range was incorrect).
    • Fixed the Szlachcic' pierce armour (it was incorrectly displayed)
    • Fixed the Gascon Crossbowman's pierce armour and attack (again, problems with their displayed statistics).
    • Fixed Ribald/Ribaudequin’s population (it only took up 1 when it should have taken up 2).
    • Slightly nerfed the Herwr/Herwr Mawr (now deals less bonus damage to spearmen and is slower).
    • Made the Habsburger/Imperial Knight faster – it now has the same speed as the Royal Knight.
    • New editor unit: the Starosta. This is a heavy infantry unit suitable for Polish and eastern European units.
    • When killed, the French and Welsh priest still took up one population.
    • Adjusted the French/Burgundian (and some other civs’) houses; their shadows were too lengthy.
    • Renamed a few Church technologies (Fervour is now Mendicant Orders, Illumination is now Manuscript Uniformity, Theocracy is now Girdle Book and Sanctity is Celibacy). Their in-game names remain the same, however (so AI scripters need not change anything).
    • Swordsmanship no longer improves militia infantry.
    • Enabled Plate Barding Armour for Saxony.
    • Enabled Iron Casting for Bohemia with Luxembourg Dynasty (this should already have been the case, but there was a bug with the technology).
    • Liv Auxiliary has +15 hit points.
    • The English king now speaks French rather than Latin.
    • Like the Poles, Bohemian soldiers now speak Polish, rather than German.
    __________________________________________________ ____________
    Geändert von Herzog de Puce (14.6.09 um 18:43 Uhr)

  3. #51
    Elite-Spieler Benutzerbild von Örmy
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    hey herzog,

    wenn du mal wieder hier ins aoe forum schaust kannst du bitte mal die aktuelle version von aoc posten?xD

    würd gerne mal wieder ein paarspieler zamtrommeln! also wär interesse hat bitte melden xD

    Örmy / DarkTemplarAM

  4. #52
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von Örmy Beitrag anzeigen
    kannst du bitte mal die aktuelle version von aoc posten?


    Örmy / DarkTemplarAM
    gespielt wird über GAME RANGER.
    Die aktuelle Version ist noch 1.63 - ab nächsten Monat soll 1.64 erscheinen.

  5. #53
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool Neues Update

    The patch has been released!
    Changes to 1.64:

    • Routiers and Ecorcheurs are now affected by Blacksmith archer upgrades.
    • The Helvetian archer price reduction now applies to their Mounted Crossbowmen and Cranequiniers rather than to archers.
    • The armour for the Overvaller and Kriichsman was incorrectly displayed. This has been fixed.
    • Fixed the description for the Schieringers technology, which contained an error.
    • Improved the pierce armour for the Stadswacht from 1 to 2 and for the Liebaert from 1 to 3. Other stats are unaltered.
    • The description for Nationalism (Flemish UT) was incorrect – it mistakenly informed the player Levy Quarters would work faster, while in reality Guild Halls were being affected. The description has been fixed to reflect reality.
    • The Boeyer and Kogge have been tweaked. They take up one more population slot and have no more melee armour, so they are more vulnerable versus Longships. Their hit points have also been reduced.
    • Clarification: the Overvaller/Kriichsman did not have a normal anti-cavalry bonus, but one only applying against lancer cavalry.
    • The Genoese hero, Carlo Grimaldi, has had his attack strength doubled.
    • The Ritterbruder moves slightly faster.
    • Fixed the problem of Savoyard lancers not receiving the promised amount of melee armour upon researching the Imperial Principality policy decision. Now they do get the 2/1 armour promised in the instruction.
    • The English castle price bonus (25% cheaper castles) now only applies when the Nobility policy decision has been researched.
    • The Genoese now have their own building style. For the most part, these buildings have been imported from the Rome at War mod, sometimes with adjustments. Others were made by myself.
    • A variety of new graphics have been implemented for the Princely Court, Guild Hall and Assembly Hall.
    • A few old graphics have been remade from scratch (the Austrian/Bavarian/Bohemian/Saxon castle, the Guelders monument).
    • The Livgarde now makes the appropriate attacking sound.
    • Guild Halls are now more expensive, to prevent them from being spammed as cheap defences. They now cost 125 stone.
    • Crossbowmen and arbalesters are less accurate.
    • Thumb ring no longer provides archers with 100% accuracy, but only gives a 15% bonus.
    • The Bohemian +1 skirmisher attack bonus has been removed (their skirmishers are, however, still cheaper). The attack bonus has now been applied to Frisian javelineers and skirmishers.
    • Scotland’s Normanisation PD now enables Bloodlines.
    • Scotland’s Hobigiuir now has 110 hp.
    • Ruiters and Ridders now take up 2 population.
    • Pavises now costs wood rather than stone.
    • Scenario editor: Capture Points have been added, which change ownership to a player with an army nearby once there are no defending troops present. These should allow the designer to more easily simulate area control.
    • Scenario editor: an invisible (at least in-game) house providing 200 population has been added to the editor.
    • Scenario editor: more rocks and a new waterfall object have been added under the Other tab.
    • There are two additional documentation files: the Civilisation info, listing the strengths and weaknesses of each civ, and the Counters file (in your AoE II directory), showing what unit counters what. Both were made by Herzog de Puce.

  6. #54
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool Version 1.65

    Version 1.65 is now up!
    _________________________

    EDIT: Download-Seite
    _________________________

    Features:

    • The Gaelicisation policy decision is now required for Scotland to be able to research the Hobigiuir.
    • Liv Auxiliary now train faster.
    • Lett Auxiliary now cost 25 florins and 45 wood (was 60 florins).
    • Riga Miltia now cost 60 food, 15 florins (was 60 food, 25 florins).
    • All Hobelar-type units now have 8 melee attack.
    • The Polish and Genoese castles now have proper garrison tags.
    • Reskinned the Guelders castle (still same appearance, but less bright red).
    • The red brick Stone Wall now has proper construction graphics.
    • Two real world maps have been replaced. Texas and Central America are now Western Europe and the Low Countries.
    • Editor only: the Jeanne la Pucelle unit has had her idling graphics fixed.
    • remade roofs of the Burgundian castle and the Torenstins to look less repetitive.
    Geändert von Herzog de Puce (7.9.09 um 05:44 Uhr)

  7. #55
    Profi-Spieler Benutzerbild von Jayan
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    bevor ich dieses mod installiere, habe ich eine frage. kann ich die alten spielstände übernehmen?

  8. #56
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von morek4011 Beitrag anzeigen
    kann ich die alten spielstände übernehmen?
    Deine Spielstände werden soweit ich weiß übernommen.
    Von allen anderen Dateien, die geändert werden, werden Sicherheitskopien gemacht. Wenn Du Chivalry wieder deinstallierst, hast Du automatisch das Spiel in seinem "alten" Zustand zurück.

    Ich würde dir dann empfehlen, für Chivalry 'nen neuen Spielstand anzulegen, wenn Du deine alten später nochmal weiterspielen möchtest.

  9. #57
    Profi-Spieler Benutzerbild von Jayan
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    gut, danke für den tipp.

  10. #58
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von morek4011 Beitrag anzeigen
    gut, danke für den tipp.
    Naja - eigentlich auch logisch.
    Wenn Du deinen Age of Empires 2 - Ordner vor der Installation der Mod kopierst, kannst Du auch Chivalry und Conquerors gleichzeitig spielen. (einfach die eine Kopie so lassen und auf die andere dann installieren)

    Wenn Du sonst noch Info's zur Mod brauchst, einfach fragen...

    Kannst dann auch gerne schreiben, was Dir an Chivalry gut gefällt/weniger gut gefällt oder was man vielleicht besser machen könnte.

    ________________________________________

    EDIT: Offizielle Info-Seite: hier
    Wer sich eher von Screenshots überzeugen lässt:
    http://aok.heavengames.com/age-of-chivalry/gallery/
    Geändert von Herzog de Puce (23.9.09 um 23:08 Uhr)

  11. #59
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Version 1.66 steht seit dem 05.12. zum Download bereit:

    Changes to 1.66
    - Plackart now also affects Routier and Cuman Auxiliary unit lines; no longer affects Habsburger Knights. It has been enabled for England and Austria.
    - Saxon guild hall no longer available in 13th century.
    - Gaelicisation now gives the correct armour bonus to light cavalry.
    - French farm upgrade bonus now applies to Guelders, not to France.
    - English Blacksmith bonus has been removed; their Blacksmith archery technologies are 50% cheaper, now.
    - New civilisation specific interface screens.
    - Two new real world maps have been included: Central Europe and Northern Italy. These replace the Nippon and Middle East real world maps. The Low Countries and Western Europe maps have been adjusted to improve playability.
    - The AI has been updated. It is more competitive than it used to be.

  12. #60
    !Hardware Insider! Benutzerbild von Thomas der Haundle
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    seit kurzem spiele ich es und es ist klasse

    Sorry about that. I’m pretty pissed off, so I can’t guarantee that I’ll hold back next time.
    out of
    Toaru Majutsu no Index Light Novel Volume 20 ( zu einem Bomberpiloten der Mikoto bedroht)

  13. #61
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von Thomas der Haundle Beitrag anzeigen
    seit kurzem spiele ich es und es ist klasse
    Was is eigtl dein momentanes Lieblingsvolk in Chivalry?

  14. #62
    !Hardware Insider! Benutzerbild von Thomas der Haundle
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    immer noch wales
    ich liebe nunmal bogenschützen

    ach ja kann ne weile dauern bis wir uns wieder sehn muss erst das ganze mp zeug wieder installieren (neuer pc)

    Sorry about that. I’m pretty pissed off, so I can’t guarantee that I’ll hold back next time.
    out of
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  15. #63
    Meisterspieler Benutzerbild von Herzog de Puce
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    Cool

    Zitat Zitat von Thomas der Haundle Beitrag anzeigen
    immer noch wales
    ich liebe nunmal bogenschützen

    hehe - dachte, Du wärst auch so ein Allrounder?!
    Wales is' auch das von Anfänger meist-gewählte Volk.

  16. #64
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    Zitat Zitat von Herzog de Puce Beitrag anzeigen
    hehe - dachte, Du wärst auch so ein Allrounder?!
    Wales is' auch das von Anfänger meist-gewählte Volk.
    ich kann zwar mit allen spielen aber na ja^^ jeder hat seinen favorit.

    Sorry about that. I’m pretty pissed off, so I can’t guarantee that I’ll hold back next time.
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