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Thema: Patches/Diskussionen und Fragen

  1. #1
    Grey Warden Benutzerbild von Kernel
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    Patches/Diskussionen und Fragen

    Hallo Stalker.

    In diesem Thread werden sämtliche verfügbaren Patches zu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl gepostet. Ich werde diesen ersten Beitrag stets aktualisieren. Somit entsteht ein Überblick, was Updates dieses Spiels betrifft.

    Desweiteren können hier Fragen, die Patches bzw. die Bugfixes betreffend, gestellt werden.

    User, die neueste Informationen bzgl. des nächsten Patches haben, können diese gerne in diesem Thread posten, ebenso Links zu neuen Patches. Diese werde ich dann, wie gesagt, in diesen Beitrag aufnehmen.


    -----------------------------------------

    Patch v1.0001 + Readme-File:

    Server filefront.com (Klick)
    Server 4players.de (Klick)

    -----------------------------------------

    Inoffizieller Patch gegen Abstürze:

    Inoffizieller Patch - 4players.de (Klick)

    -----------------------------------------

    Neueste Infos:
    Der zweite Patch wurde bereits von Anton Bolshakov, dem PR-Manager von GSC Game World, angekündigt. Da es jedoch weiterhin Probleme mit älteren Spielständen bzw. Savegames geben wird, ist auch ein sog. "Savegame-Converter" geplant, mit welchem alte Speicherstände in das gepatchte Spiel übernommen werden können. Dieser Savegame-Converter wird, aller Voraussicht nach, zeitgleich mit dem zweiten Patch zum Download freigegeben.

    Patch v1.0003:

    Server stalker.onlinewelten.com (Klick)

    Anm.: Patch v1.0003 ist ein überarbeiteter Patch v1.0002, d.h. ein Patch v1.0002 existiert nicht. Savegames werden aus der v1.0001 übernommen.

    -----------------------------------------

    Patch v1.0004:

    Server oblivion-lost.de (Klick)

    Anm.: Die Savegames aus v1.0003 können nach dem Update auf v1.0004 weiterhin verwendet werden.

    -----------------------------------------

    Patch v1.0005:

    Server 4players.de (Klick)

    - Behebung der Verbindungsprobleme im Multiplayer-Online-Modus
    - Verbesserung der Dedicated-Server-Leistung auf schwächeren Rechnern

    Anm.: Die Savegames aus v1.0004 können nach dem Update auf v1.0005 weiterhin verwendet werden.

    -----------------------------------------

    Patch v1.0006:

    Server 4players.de (Klick)

    - Änderungen am Multiplayer-Modus
    - Behebung einiger Bug (Bugfixes)
    - Anti-Cheat-System "BattleEye" hinzugefügt

    Anm.: Patch 1.0005 muss vor der Installation bereits installiert sein.

    Gruß
    Kernel
    Geändert von Kernel (16.3.08 um 03:02 Uhr) Grund: Patch 1.0006
    "Siegreich im Krieg. Wachsam in Friedenszeiten. Opferbereit im Tode."
    Leitspruch der Grauen Wächter

    In the midnight hour, she cries...


  2. #2
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    Wie findet ihr den zweiten Patch oder besser gefragt: wo findet ihr den zweiten Patch?


    Auf vielen Seiten ist Karfreitag oder Ostermontag als Erscheinungstermin genannt.

  3. #3
    Meisterspieler Benutzerbild von S-to-the-d
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    Zitat Zitat von Goldali
    Wie findet ihr den zweiten Patch oder besser gefragt: wo findet ihr den zweiten Patch?


    Auf vielen Seiten ist Karfreitag oder Ostermontag als Erscheinungstermin genannt.
    jo mich würde auch interessieren wann der patch rauskommt, auf pcgames.de ist er noch nicht zu finden. Da sie solche patches normalerweise immer relativ früh auf ihrer hp haben, gehe ich davon aus das er noch nicht draußen ist
    Mein System:
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  4. #4
    Meisterspieler Benutzerbild von Bishamon30
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    Hilfe Patch für was?

    also ich habe bisher keine probleme mit S.T.A.L.K.K.E.R auf meiner kiste läuft es einwandfrei. (details auf niedrig) was bewirken diese patches???

  5. #5
    .: Devilz United :. Benutzerbild von Dark Devil
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    was bewirken diese patches???
    klick die links an und lese

    bezieht sich jetzt auf patch Ver.1.0001

    The patch fixes the following bugs:

    1. Buttons remain "pressed" and value changes on its own in Options
    2. Players can kill teammates with the knife when friendly fire is set to 0
    3. Game crashed when client player types a server command in console
    4. Game crashes when entering a MP game after dying in SP
    5. Multiplayer map names will appear in debug text format when voting to change a multiplayer map during gameplay.
    6. The game crashes while attempting to purchase an item, after pressing Buy button multiple times from the Buy Menu.
    7. The game crashes when the user triggers an anomaly after the anomaly time is set to 0.
    8. Purchased affordable weapons fail to be in the inventory when one item purchased exceeds the user's monetary amount.
    9. The player will lose the weapon he has stored in his inventory as well as the equipped weapon when the equipped weapon is dropped in MP.
    10. The host is able to pause the game during an MP game.
    11. Players are able to duplicate other player names by using the "name" command in the console.
    12. The user is unable to view a fly-by cutscene if their PDA is open while triggering the cutscene.
    13. The user can speed up time with the * key on the numpad in SP
    14. Players can damage and kill other teammates while friendly fire is set to 0.0
    15. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match
    16. The corpse created by a user switching teams remains in the game when playing multiplayer team deathmatch or artifact hunt.
    17. Options "show weapon" and "NPC identification" fail to function
    18. The up and down function for the look feature are inverted through out the game.
    19. The server will crash when the players vote to change maps, but don't select a map to change to.
    20. Players will take no fall damage when friendly fire is set to 0 on the server
    21. The player dies when trying to exit out of the skin menu back into gameplay
    22. Death by an anomaly is not recorded as a negative frag when playing Team Deathmatch.
    23. Game Crash when opening buy menu from certain spot in Artifact Hunt mode
    24. The prompt for the buy menu and entry via pressing the spacebar appears when in spectator mode during any network game.
    25. Professor Kruglov sometimes can't open the door to the mobile science lab
    26. When player stands close to a wall and shoots grenade launcher, the grenade falls out of the map without damaging anyone.
    27. Possibility of killing enemies through the roofs and walls
    28. When killing Wolf before completing any of additional quests given from him, these quests doesn't change status from "Active Tasks" to "Failed Tasks" in PDA.
    29. Problem with quest: "Kill gang leader" when piece of text in PDA is directing user to kill leader in Dark Valley. Quest is completed after kill this bandit on Garbage level.
    30. Disappearing piece of scroll belt in Main Menu when the player changes resolution to 800x600
    31. Anomalies were not appearing when turned on in server options menu.
    32. Game crashed when creating a Team Deathmatch server with spectator on.
    33. Problems with ‘Slug’ artifact.
    34. Possibility to take the decoder through the Wall
    35. Issue with cash in inventory on MP build
    36. NPC called Seriy has 3 different names: Seriy, Gray and Grey.
    37. Problem with price of weapon in inventory
    38. Game crashed when vote for kicking a player ended
    39. Rare game crash during multiplayer match, after players choose a team.
    40. Exploit with update rate command
    41. Wood in barrels is flickering, although there's no fire there.
    42. Player can jump between 2 stalkers and table inside the bar and become stuck.
    43. Two side quests from Sakharov have wrong description.
    44. After playing in multiplayer mode and then starting single player game, Sidorovich has one of multiplayer nicks instead of his name.
    45. Game crashed when player fight with pseudodogs on red forest.
    46. The game crashes to a non-responsive state (task manager) when attempting to host multiplayer game a second time with an invalid CD-key.
    47. On Win 2000 PCs, the Windows Desktop cursor has no functionality when minimizing the game (Alt+Tab).
    48. The game will result in a soft crash when a player dies from radioactive poisoning, then immediately falls into the tunnel well that leads out of the Agroprom Underground level.
    49. The arrow buttons remain depressed when clicked and dragged off the boxes, thus making the value increase or decrease indefinitely in the options menu of network games.
    50. Game crashed during map rotation. This issue occurs several times while playing with maps (Vehicle station, Desolated Village and Deserted Factory)
    51. Game crashes when entering an MP game after dying in SP
    52. The Host will crash and all Clients will either return to the main menu, crash to the desktop, or the program will shut itself down and return the user to the desktop, when attempting to drop a player while users are In-Game
    53. Users are able to pick up an opponent's grenade after it has been thrown and then use it themselves.
    54. The players name switches to a random player's name with a _1 after it in multiplayer if no name is entered in the network games menu.
    55. Players fail to be kicked, after unanimously voting to remove them, during network gameplay.
    56. Player is unable to ban other player, everybody vote for, line "voting succeed" appears and nothing happens. Player that was supposed to be banned still can play and do whatever he wants on the server.
    57. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match
    58. Saved game are over written when attempting a second save uses the first saved game's name followed by a "space" and any other word or number during single player campaign.
    59. The artifact is unaffected by gravity when dropped during an artifact hunt game.
    60. Players take no explosion damage when the friendly fire damage option is set to 0 in the server options of a team deathmatch game.
    61. The game will crash, halting progression when transferring from Station to the Sarcophagus.
    62. When player wants to reload a weapon, and start fast shooting, he can't do that because weapon continues reloading.
    63. The game crashes when a player is killed immediately after they are re-spawned into the game.
    64. The weapons fail to scroll when using the mouse wheel after all the grenades have been used during single player gameplay.
    65. Minor text bugs.
    66. Various balance issues in Singleplayer and Multiplayer.
    67. Various known exploits/cheats.
    68. Various other issues.

  6. #6
    Meisterspieler Benutzerbild von Bishamon30
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    Zitat Zitat von Dark Devil
    klick die links an und lese

    bezieht sich jetzt auf patch Ver.1.0001

    The patch fixes the following bugs:

    1. Buttons remain "pressed" and value changes on its own in Options
    2. Players can kill teammates with the knife when friendly fire is set to 0
    3. Game crashed when client player types a server command in console
    4. Game crashes when entering a MP game after dying in SP
    5. Multiplayer map names will appear in debug text format when voting to change a multiplayer map during gameplay.
    6. The game crashes while attempting to purchase an item, after pressing Buy button multiple times from the Buy Menu.
    7. The game crashes when the user triggers an anomaly after the anomaly time is set to 0.
    8. Purchased affordable weapons fail to be in the inventory when one item purchased exceeds the user's monetary amount.
    9. The player will lose the weapon he has stored in his inventory as well as the equipped weapon when the equipped weapon is dropped in MP.
    10. The host is able to pause the game during an MP game.
    11. Players are able to duplicate other player names by using the "name" command in the console.
    12. The user is unable to view a fly-by cutscene if their PDA is open while triggering the cutscene.
    13. The user can speed up time with the * key on the numpad in SP
    14. Players can damage and kill other teammates while friendly fire is set to 0.0
    15. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match
    16. The corpse created by a user switching teams remains in the game when playing multiplayer team deathmatch or artifact hunt.
    17. Options "show weapon" and "NPC identification" fail to function
    18. The up and down function for the look feature are inverted through out the game.
    19. The server will crash when the players vote to change maps, but don't select a map to change to.
    20. Players will take no fall damage when friendly fire is set to 0 on the server
    21. The player dies when trying to exit out of the skin menu back into gameplay
    22. Death by an anomaly is not recorded as a negative frag when playing Team Deathmatch.
    23. Game Crash when opening buy menu from certain spot in Artifact Hunt mode
    24. The prompt for the buy menu and entry via pressing the spacebar appears when in spectator mode during any network game.
    25. Professor Kruglov sometimes can't open the door to the mobile science lab
    26. When player stands close to a wall and shoots grenade launcher, the grenade falls out of the map without damaging anyone.
    27. Possibility of killing enemies through the roofs and walls
    28. When killing Wolf before completing any of additional quests given from him, these quests doesn't change status from "Active Tasks" to "Failed Tasks" in PDA.
    29. Problem with quest: "Kill gang leader" when piece of text in PDA is directing user to kill leader in Dark Valley. Quest is completed after kill this bandit on Garbage level.
    30. Disappearing piece of scroll belt in Main Menu when the player changes resolution to 800x600
    31. Anomalies were not appearing when turned on in server options menu.
    32. Game crashed when creating a Team Deathmatch server with spectator on.
    33. Problems with ‘Slug’ artifact.
    34. Possibility to take the decoder through the Wall
    35. Issue with cash in inventory on MP build
    36. NPC called Seriy has 3 different names: Seriy, Gray and Grey.
    37. Problem with price of weapon in inventory
    38. Game crashed when vote for kicking a player ended
    39. Rare game crash during multiplayer match, after players choose a team.
    40. Exploit with update rate command
    41. Wood in barrels is flickering, although there's no fire there.
    42. Player can jump between 2 stalkers and table inside the bar and become stuck.
    43. Two side quests from Sakharov have wrong description.
    44. After playing in multiplayer mode and then starting single player game, Sidorovich has one of multiplayer nicks instead of his name.
    45. Game crashed when player fight with pseudodogs on red forest.
    46. The game crashes to a non-responsive state (task manager) when attempting to host multiplayer game a second time with an invalid CD-key.
    47. On Win 2000 PCs, the Windows Desktop cursor has no functionality when minimizing the game (Alt+Tab).
    48. The game will result in a soft crash when a player dies from radioactive poisoning, then immediately falls into the tunnel well that leads out of the Agroprom Underground level.
    49. The arrow buttons remain depressed when clicked and dragged off the boxes, thus making the value increase or decrease indefinitely in the options menu of network games.
    50. Game crashed during map rotation. This issue occurs several times while playing with maps (Vehicle station, Desolated Village and Deserted Factory)
    51. Game crashes when entering an MP game after dying in SP
    52. The Host will crash and all Clients will either return to the main menu, crash to the desktop, or the program will shut itself down and return the user to the desktop, when attempting to drop a player while users are In-Game
    53. Users are able to pick up an opponent's grenade after it has been thrown and then use it themselves.
    54. The players name switches to a random player's name with a _1 after it in multiplayer if no name is entered in the network games menu.
    55. Players fail to be kicked, after unanimously voting to remove them, during network gameplay.
    56. Player is unable to ban other player, everybody vote for, line "voting succeed" appears and nothing happens. Player that was supposed to be banned still can play and do whatever he wants on the server.
    57. The starting weather in-game does not accurately reflect the starting weather set by the server host in multiplayer match
    58. Saved game are over written when attempting a second save uses the first saved game's name followed by a "space" and any other word or number during single player campaign.
    59. The artifact is unaffected by gravity when dropped during an artifact hunt game.
    60. Players take no explosion damage when the friendly fire damage option is set to 0 in the server options of a team deathmatch game.
    61. The game will crash, halting progression when transferring from Station to the Sarcophagus.
    62. When player wants to reload a weapon, and start fast shooting, he can't do that because weapon continues reloading.
    63. The game crashes when a player is killed immediately after they are re-spawned into the game.
    64. The weapons fail to scroll when using the mouse wheel after all the grenades have been used during single player gameplay.
    65. Minor text bugs.
    66. Various balance issues in Singleplayer and Multiplayer.
    67. Various known exploits/cheats.
    68. Various other issues.

    gehts auch kurz und knapp auf deutsch?? danke

  7. #7
    .: Devilz United :. Benutzerbild von Dark Devil
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    wie kurz und knapp??

    diese punkte verbessert nun mal der patch, was willste da verkürzen?
    wenn du es nicht im grobem übersetzen kannst, musste mal googlen, ob es die patch-fix-liste auch irgendwo auf deutsch gibt, ich hab sie net gefunden

  8. #8
    -_-
    -_- ist offline
    » Zelda süchtig « Benutzerbild von -_-
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    {Defekter Link entfernt #53652}
    Die liste befindet sich im Artikel ganz unten und ist auf Deutsch
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  9. #9
    80's Skinhead Benutzerbild von ravendust
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    woohoo patch 1.0002

    joa..heute wurde der 2. stalker patch veröffentlicht...
    für die glücklichen unter euch die die russische version haben können ihn hier http://www.stalker-game.com/ru/?page=patches#patch0002 runterladen.

    der patch ist ausschließlich für die russische version.

    aber da (so nehm ich mal an) eh changelog gleich bleiben wird poste ich ihn gleich mal mit:


    Changelog:

    * Hinzugefügt: Serverbefehl sv_listmaps um die im queue befindlichen Maps zu sehen.
    * Gefixt: Fehler beim Gesundheitszustand des Spielers im Multiplayerspiel.
    * Gefixt: Stehende Leichen beim verbinden zum Spiel.
    * Gefixt: Die Platzierung von Gegenständen im Inventory-System
    * Aktualisiert: Nummerierung der Spielversion
    * Hinzugefügt: Ländererkennung im Auto-Patch-System.
    * Gefixt: Abstürze bei der Nutzung des Numpads.
    * Gefixt: Crash bei der Erstellung des Screenshots beim Spiel speichern.
    * Hinzugefügt: Unterstützung von Mäusen mit zusätzlichen Tasten.
    * Gefixt: Crash im Bereich "Military Warehouse"
    * Gefixt: Spawnpunkte der NPCs im Sichtbereich des Spielers
    * Die Geschwindigkeit von des AI-Lebenssimulationssystems wurde vermindert. NPCs respawnen seltener, die Laufgeschwindigkeit der NPCs wird geringer.


    gruß, ravendust
    Geändert von ravendust (2.5.07 um 02:03 Uhr)
    Spielt zurzeit:
    nix wirklich, leider... Empfehlungen für PS3?

  10. #10
    Meisterspieler Benutzerbild von S-to-the-d
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    der PAtch wird in den nächsten tagen dann auch für andere Sprachversionen bereitgestellt werden
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  11. #11
    80's Skinhead Benutzerbild von ravendust
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    Zitat Zitat von S-to-the-d
    der PAtch wird in den nächsten tagen dann auch für andere Sprachversionen bereitgestellt werden
    da bin ich mal gespannt
    wenn die sich genauso an den termin halten wie immer dann können wir nochn paar tage warten ^^
    is ja jetzt knapp 1monat her das der 2. patch erscheinen sollte
    Spielt zurzeit:
    nix wirklich, leider... Empfehlungen für PS3?

  12. #12
    Profi-Spieler Benutzerbild von Peacemaker23
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    Eigentlich sollte ja um diesen Zeitraum rum ja schon Patch 3 erscheinen...

    Diese Lahmärsche.

  13. #13
    80's Skinhead Benutzerbild von ravendust
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    Infos zum 3. Patch

    Zitat Zitat von Valas Rhonvarion
    Ebenfalls neue Informationen gibt es bezüglich dem dritten Patch, welcher laut Anton Bolshakov (Projektleiter 'GSC Game World') in etwa 2 bis 3 Wochen fertiggestellt und veröffentlicht wird.
    So soll sich der dann dritte Patch, mit der Versionsbezeichnung v1.0003, stärker um den noch etwas vernachlässigten Singleplayer-Bereich kümmern. Wie bereits vor einigen Tagen berichtet, handelt es sich hierbei um eine umfangreiche Verbesserung des AI-Lebens-Simulationssystem, hinzu kommt der Support für Mod-Tools wie das S.T.A.L.K.E.R. SDK, sowie Verbesserungen im technischen Bereich.
    KI
    - Eigenschaft hinzugefügt, sodass NPCs versuchen einen anderen Weg zu finden, wenn zum Beispiel eine Tür verbarrikadiert oder verschlossen ist und sie an die andere Seite gelangen müssen.
    - Gegner-Prioritäten-Funktion hinzugefügt - Behebt die inkorrekte Reaktion auf einen Angriff des Spielers.
    - Zweiter Part des Gegner-Such-Algorithmus' geändert - Sollte der NPC den Kontakt zum Spieler verlieren, ist er nicht mehr weiter verwirrt.
    - Die korrekte Reaktion auf Schüsse und Geräusche vom Spieler, aus naher Distanz (Und auch nur von diesem) kommend, hinzugefügt.

    Render
    - Mehrkern-Prozessoren (Dual-Core) Optimierung.
    - 10-15% höhere Framerate.

    Gameplay
    - Neuer Spielmodus hinzugefügt - Freies Spielen nach Spielende.
    - Möglichkeit für alle NPC's hinzugefügt, Leitern zu besteigen.
    - Das öfters auftretende, optische "vibrieren" des Grases wurde behoben.
    - Alle Mutanten / Monster tragen den toten Körper des Charakters / NPC nun korrekt.

    Physik
    - Situation behoben, in welcher NPCs in Wänden und Böden stecken blieben.
    - Situation behoben, in welcher die toten Körper der NPCs verschwanden.

    Netzwerk
    - Unnötiger Traffic und die damit auftretenden Lags reduziert.

    Allgemeine Änderungen
    - Probleme mit Windows Vista 64-Bit behoben.
    - Savegame-Converter hinzugefügt.
    - Unterstützung für Mod-Tools hinzugefügt.


    Quelle: http://forum1.onlinewelten.com/showthread.php?t=152774


    *immernoch auf den 2. Patch wart*
    Spielt zurzeit:
    nix wirklich, leider... Empfehlungen für PS3?

  14. #14
    *FSK18* Benutzerbild von slice89
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    Die Liste ist ja ganz nett, aber was mir fehlt, ist die Information ob ich schon wieder meine Spielstände wegschmeißen darf
    Wenn die in dem Tempo so weiter machen, kommt der 3. Patch zusammen mit dem 1. Addon XD

    MfG
    slice

  15. #15
    80's Skinhead Benutzerbild von ravendust
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    Zitat Zitat von slice89
    Die Liste ist ja ganz nett, aber was mir fehlt, ist die Information ob ich schon wieder meine Spielstände wegschmeißen darf
    Wenn die in dem Tempo so weiter machen, kommt der 3. Patch zusammen mit dem 1. Addon XD

    MfG
    slice
    Zitat Zitat von ravendust
    Allgemeine Änderungen
    - Savegame-Converter hinzugefügt.
    ja xD
    und was mich vorallem wundert is das die russen den 2. patch bekommen haben und wir nicht
    das ist irgendwie alles ziemlich wirsch ^^
    Spielt zurzeit:
    nix wirklich, leider... Empfehlungen für PS3?

  16. #16
    Elite-Spieler
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    Wär' echt nett, wenn die sich mal beeilen. Seit ich weiß, dass ein neuer Patch "theoretisch" schon vor der Tür steht, fehlt mir irgendwie die motivation noch weiterzuzocken (hab also schon ne halbe Ewigkeit meinen Spielstand nicht mehr weitergespielt).
    Und jetzt reden sie also über einen 3. Patch und tun so als ob der 2. nicht existiert? Da komm ich nicht mehr ganz mit

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    Von Rascal im Forum Archiv
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    Letzter Beitrag: 29.2.04, 22:50

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